Domů
Doprava
Průmysl
Zdravotnictví
Veřejná správa
Ekonomika
Věda a technologie

100 000 elektrických aut BMW a další kroky vpřed

BMW Group dodala v roce 2017 svým zákazníkům po celém světě více než 100 000 elektrických aut.

Společnost BMW Group dodala v roce 2017 svým zákazníkům po celém světě více než 100 000 elektrifikovaných vozidel a splnila tak slib ze začátku letošního roku. „Plníme své sliby,“ řekl Harald Krüger, předseda představenstva BMW AG. „Od uvedení BMW i3 na trh v roce 2013 jsme našim zákazníkům dodali více než 200 000 elektrifikovaných vozidel a v roce 2025 jim budeme nabízet 25 elektrifikovaných modelů. Tento úspěch je možný díky tomu, že jsme se na elektromobilitu začali soustřeďovat velmi brzy – a elektromobilita zůstane mým měřítkem našeho budoucího úspěchu,“ dodává.

Elektromobilita je základním prvkem korporátní strategie NUMBER ONE > NEXT, která má dále posílit pozici BMW Group jako vedoucího dodavatele individuální prémiové mobility i mobility v podobě služeb. Do roku 2025 společnost na světových trzích podle svých představitelů nabídne 25 plně elektrických a plug-in hybridních vozů. Pátá generace elektrického pohonného ústrojí a technologie akumulátorů, která bude dostupná od roku 2021, využívá modulární elektrifikační sady, díky nimž bude možné vybavit všechny modelové řady všemi typy pohonného ústrojí.

Pro svou elektrickou značku BMW i, která byla založena v roce 2011, si BMW již zajistilo práva na označení modelů od i1 po i9, stejně jako od BMW iX1 po iX9. Příští rok bude na trh uvedeno BMW i8 Roadster, následované v roce 2019 plně elektrickým MINI; v roce 2020 dorazí elektrická verze BMW X3 a rok 2021 bude ve znamení příchodu nové technologické vlajkové lodi, vozu BMW iNext, který poprvé u sériového modelu zkombinuje elektromobilitu s autonomním řízením a novými možnostmi palubní konektivity.

BMW Group a elektromobilita

Díky svému brzkému zaměření na elektromobilitu se BMW Group podle jejích představitelů podařilo obsadit vedoucí pozici na trhu elektrifikovaných vozidel. Podle nezávislé zprávy POLK/IHS Report (z prosince 2017) má BMW Group náskok před svými konkurenty, pokud jde o registrace nových elektrických a plug-in hybridních vozidel v Evropě, s tržním podílem 21 procent. To by znamenalo, že podíl BMW Group na trhu s elektrickými vozidly je oproti jeho podílu na trhu tradičních vozů více než trojnásobný. V tuto chvíli tvoří elektrifikovaná vozidla jen dvě procenta celkových prodejů, z prodejů BMW tvoří již šest procent. Jinými slovy, BMW Group drží disproporčně velký podíl na rostoucím trhu elektromobility v Evropě. Pozice společnosti je podobně silná, i pokud jde o celosvětový trh – BMW má na globálním trhu elektrifikovaných vozidel podíl 10 %.

Elektrifikované modely jsou zvláště žádané v západní Evropě a v USA, kde tvoří sedm procent celkových prodejů BMW na obou trzích. Ve Skandinávii, kde je BMW i3 nejprodávanějším modelem BMW, je elektrifikované jedno ze čtyř prodaných BMW. V Německu dosáhnou nové registrace elektrických a plug-in hybridních vozidel BMW Group v tomto roce více než 10 000 kusů.

Elektrifikovaná pohonná ústrojí také hrají stále větší roli v mixu motorů u jednotlivých modelů: v roce 2017 byl každý desátý prodaný kus vysoce úspěšného BMW řady 3 Sedan elektrifikovaný. V případě BMW řady 2 Active Tourer tvořila plug-in hybridní verze 13 procent prodaných vozů v roce 2017. Od svého představení v červnu 2017 je MINI Cooper S E Countryman ALL4 (kombinovaná spotřeba paliva 2,3–2,1 l/100 km; emise CO2 52–49 g/km) v každé desítce prodaných vozů MINI Countryman na světě zastoupeno jedním kusem. Prodeje čistě elektrického BMW i3 se zvýšily přibližně o čtvrtinu. (Všechny údaje se týkají dosavadních prodejů od začátku roku do listopadu 2017).

Kromě devíti dvoustopých elektrifikovaných vozidel, nabízených koncernem BMW Group, vyrábí společnost také jednostopý produkt prémiové městské mobility: skútr BMW C evolution. Po představení nového akumulátoru, který podle firmy zvýšil dojezd skútru na 160 kilometrů, se jeho prodeje zvýšily ve srovnání s prvními 11 měsíci minulého roku o 80 %. Dosavadních 1500 kusů prodaných po celém světě je nad rámec 100 000 elektrifikovaných automobilů, prodaných v roce 2017.

 

Revoluční novinky BMW se budou testovat v ČR

Představitelé BMW Group, vlády České republiky a zástupci Karlovarského kraje dnes oznámili také zahájení výstavby nového zkušebního centra BMW. V něm bude firma pokračovat například ve zdokonalování v oblastech, jakými jsou elektromobilita, digitalizace, autonomní řízení nebo jako asistenční systémy.

Objekt vyroste na ploše přibližně 500 hektarů v Karlovarském kraji, poblíž Sokolova a nedaleko hraničního přechodu Svatý Kříž/Waldsassen, tedy přibližně dvě a půl hodiny jízdy vozem od hlavního výzkumného a vývojového centra FIZ (Forschungs und Innovationszentrum) společnosti BMW Group v Mnichově. Nové zkušební středisko BMW Group, které poskytne práci několika stovkám zaměstnanců, bude zprovozněno počátkem příštího desetiletí a celkové investice dosáhnou tříciferných hodnot v milionech eur.

Stávající vývojová centra v Aschheimu nedaleko Mnichova, v Miramas (Francie) a v Arjeplogu (Švédsko) již podle firmy nemají dostatečné kapacity pro splnění požadavků na testování. Společnost se proto v několika uplynulých měsících zabývala hledáním vhodných strategických oblastí v Německu a v sousedních zemích.

Jana Vildumetzová, hejtmanka Karlovarského kraje, vyzdvihuje význam nového zkušebního centra BMW Group pro celý region: „Pro Karlovarský kraj mají plány tak významného investora, jakým je německá automobilka BMW, naprosto zásadní význam. Náš region patří ke třem strukturálně postiženým krajům v republice, chybí zde výzkum, vývoj a inovace, potýkáme se s chybějícími pracovními místy, navíc Sokolovsko projde v budoucnu postupným útlumem těžby a lidé budou hledat nové uplatnění. Díky nabídce stovek nových pracovních míst v souvislosti s vybudováním zkušebního centra pro autonomní vozy v oblasti Velké podkrušnohorské výsypky a vzhledem ke vzniku vývojového pracoviště můžeme začít psát zcela novou kapitolu rozvoje regionu. Občanům Sokolovska a celého kraje se otevřou velmi atraktivní pracovní příležitosti. Záměr přichází v ten pravý čas a my vynaložíme veškeré úsilí, aby vedení Karlovarského kraje bylo pro společnost dobrým partnerem a oporou v uskutečnění všech plánů.“

Karel Kučera, generální ředitel společnosti CzechInvest, zdůraznil význam této investice pro Českou republiku: „Dnes úspěšně završujeme dva a půl roku trvající jednání, za kterým jen na české straně stojí práce více než 200 lidí z nejrůznějších resortů a institucí celostátní i regionální úrovně. Zkušební centrum BMW je výstavním příkladem investic s vyšší přidanou hodnotou, o které nyní Česká republika stojí a o které v CzechInvestu poslední roky usilujeme.“

(Foto: BMW)

(12/2017)

Okomentujte tento článek na naší stránce na Facebooku. Nebo tam přidejte i svou vizi Česka 21. století. Nebo nám ji třeba pošlete...


Bude vás také zajímat:

Chytré automobily budou připojené do sítě

Cisco a Hyundai představily takzvaná hyperpropojená vozidla. Vyrábět se budou již v příštím roce. (1/2018)

Roboty se teď dobře prodávají

Robotům od MiR se daří. Nakupují je firmy jako Honeywell, Airbus, Unilever nebo Adidas. (1/2018)
©2017-2018 VizeX.cz
Provozovatel: Bispiral, s.r.o. | O nás | Pravidla webu VizeX.cz a ochrana soukromí | RSS
Tweet


Nyní ZDARMA! Čtěte ukázku zde.