Domů
Doprava
Průmysl
Zdravotnictví
Veřejná správa
Ekonomika
Věda a technologie

Čína tlačí s elektromobily automobilky ke zdi

Čína opakovaně potvrdila záměr protlačit strmý růst prodeje elektromobilů. V roce 2018 by měly mít 8 % trhu.

Čína se rozhodla přitlačit na výrobce automobilů, aby pomohla rychlejšímu nástupu elektromobilů. Země se potýká s výraznými problémy se znečištěním ovzduší a právě rychlý nástup elektromobilů může být jedním z příspěvků k řešení tohoto problému. Čínský tlak se přitom pravděpodobně odrazí i jinde ve světě.

Agentura Reuters upozornila, že na webových stránkách legislativního úřadu Čínské vlády je už konkrétní návrh: Výrobci automobilů budou získávat kredity za automobily, které k pohonu využívají zcela nebo částečně elektřinu. A už v příštím roce takových automobilů musejí prodakt tolik, kolik by odpovídalo 8 % prodejů plně elektrických automobilů. Jinými slovy - pokud třeba budou prodávat jen hybridní vozy, pak jejich podíl bude muset být ještě výrazně vyšší, protože za ně je nižší počet kreditů než za plně elektrické vozy. Pro rok 2019 pak počet kreditů odpovídá 10% podílu a v roce 2020 12% podílu na trhu.

Někteří výrobci automobilů se už nechali slyšet, že jsou kvóty příliš přísné, a žádají více času na splnění pravidel. Ale třeba švédská automobilka Volvo, kterou v roce 2010 koupila čínská automobilka Geely, již oznámila, že od roku 2019 budou všechny její modely buď plně elektrické nebo hybridní. Nastínila už i počet modelů - do roku 2021 to má být cca 5 plně elektrických automobilů a řada dalších hybridních modelů, tedy modelů se spalovacím motorem doplněným o elektrický pohon.

I přesto, že elektrické automobily zatím nejsou na silnicích k vidění příliš často a nejvíce se v souvislosti s jejich uváděním na trh hovoří o automobilce Tesla, pravdou je, že na trhu jsou již desítky plně elektrických modelů aut od řady světových výrobců a podobně je tomu i s hybridními vozy. Problémem ale zřejmě budou výrobní kapacity, protože s masivním prodejem elektrických vozů zatím automobilky nepočítaly.

Čína je již nyní největším trhem pro elektrické automobily a vše nasvědčuje tomu, že její dominance bude nejen pokračovat, ale ještě výrazně nabude na proporcích. Některé odhady hovoří o tom, že už v roce 2025 by mohly elektrické a hybridní vozy na čínském trhu mít 30% podíl. Čínský tlak na výrobce přitom může výrazně podpořit další vývoj souvisejících technologií a tím i rychlejší nástup elektromobilů celosvětově.

Za zmínku v této souvislosti stojí i odhad BNEF, podle kterého se cena elektromobilů dostane na úroveň ceny klasických automobilů mezi lety 2025 a 2029 - podle konkrétního segmentu vozidla. Nižší náklady na údržbu a provoz pak budou zcela jednoznačným důvodem právě pro jejich volbu. 

(7/2017)

Okomentujte tento článek na naší stránce na Facebooku. Nebo tam přidejte i svou vizi Česka 21. století. Nebo nám ji třeba pošlete...


Bude vás také zajímat:

Digitální zdravotnictví v ČR díky pojišťovně

I v ČR funguje monitorování zdraví přes chytrý telefon nebo softwarové sledování interakce účinků léků. (11/2017)

Vaše problémy už dnes rychle vyřeší roboti

Softwaroví roboti dokáží již dnes rychle a efektivně zpracovávat požadavky zákazníků. (11/2017)
©2017 VizeX.cz
Provozovatel: Bispiral, s.r.o. | O nás | Pravidla webu VizeX.cz a ochrana soukromí | RSS
Tweet