Domů
Doprava
Průmysl
Zdravotnictví
Veřejná správa
Ekonomika
Věda a technologie

Hyundai IONIQ: Hybrid, Plug-in nebo Electric

IONIQ nabízí tři druhy elektrifikovaného provozu: hybridní, elektrický a hybridní s možností vnějšího nabíjení.

Nová modelová řada Hyundai IONIQ je zřejmě prvním vozem na světě, který nabízí v jednom druhu karoserie tři elektrifikovaná poháněcí ústrojí: hybridní pohon, hybridní pohon s možností vnějšího nabíjení a elektrický pohon. Uživatelé si tak při koupi mohou vybrat, zda vsadí na jednoduchou kombinaci spalovacího a elektrického motoru, na tutéž kombinaci s možností dobíjení zvenčí nebo na čistě elektrický pohon.

Modely IONIQ Hybrid a IONIQ Plug-in poskytují podle výrobce nejnižší spotřebu paliva ve své třídě a nízké hodnoty emisí CO2 92 – 79 g/km, resp. 26 g/km. IONIQ Electric ujede na jedno nabití akumulátorů 280 km.

IONIQ Electric se od dvou odstatních modelů na první pohled odlišuje svou přídí: bez potřeby chlazení spalovacího motoru mohla maska chladiče uvolnit místo čisté a elegantní ploše s povrchovou úpravou v odstínu šedá True nebo šedá Shine s vnější barvou karoserie bílá White.

Elektromotor modelu IONIQ Hybrid poskytuje podle výrobce nejvyšší výkon 32 kW (43,5 k) a maximální točivý moment 170 N.m a je napájen akumulátorem Li-Poly s kapacitou 1,56 kWh, uloženým pod zadními sedadly. IONIQ Hybrid v kombinaci s motorem 1.6 GDI nabízí nejvyšší celkový výkon hybridní soustavy 103,6 kW (141 k) a točivý moment až 265 N.m.

Řidiči, kteří se rozhodnou pro IONIQ Plug-in, se mohou spolehnout na akumulátor Li-Poly s kapacitou 8,9 kWh, který umožňuje dojezd 63 kilometrů s čistě elektrickým pohonem. Kombinace elektromotoru o výkonu 45 kW (61 k) a čtyřválce Kappa 1.6 GDI nabízí podle výrobce hodnoty emisí CO2 26 g/km a spotřeby paliva 1,1 l/100 km (vážený kombinovaný cyklus EU).

Verze Hybrid, Plug-in i Electric mají podle výrobce synchronní elektromotor s trvalým magnetem, jehož díly byly optimalizovány snížením tloušťky komponentů jádra (elektrický plech) až o 10 % a použitím měděného drátu s pravoúhlým průřezem, aby se snížily ztráty.

Hyundai Motor zvolil pro všechny modely IONIQ sadu akumulátorů Li-Poly. Jejich výhodou je nižší paměťový efekt, dobrá účinnost nabíjení/vybíjení a slušný maximální výkon. Důležitým hlediskem byly rovněž kompaktní rozměry.

IONIQ Electric nabízí čistě elektrickou mobilitu s maximálním dojezdem více než 280 km díky akumulátoru Li-Poly s kapacitou 28 kWh. Spotřeba elektrické energie činí dle výrobce 11,5 kWh/100 km (na základě kombinovaného cyklu EU). Okamžitě dostupný maximální točivý moment 295 N.m elektromotoru, s nejvyšším výkonem 88 kW (120 k) je přenášen prostřednictvím jednostupňového redukčního převodu. Vůz dosahuje nejvyšší rychlosti 165 km/h.

Nabití sady akumulátorů Li-Poly modelu IONIQ Electric na 80 % kapacity trvá dle výrobce pouhých 24 minut pomocí stejnosměrného rychlonabíjecího zařízení (DC) o výkonu 100 kW. Systém ICCB (In-Cable Control Box) umožňuje nabíjení vozu IONIQ střídavým proudem (AC) z běžné kompatibilní domácí zásuvky. Nabíjecí zásuvka vozu je na místě, kde se obvykle nachází hrdlo palivové nádrže.

(Foto: Hyundai)

(9/2017)

Okomentujte tento článek na naší stránce na Facebooku. Nebo tam přidejte i svou vizi Česka 21. století. Nebo nám ji třeba pošlete...


Bude vás také zajímat:

Digitální zdravotnictví v ČR díky pojišťovně

I v ČR funguje monitorování zdraví přes chytrý telefon nebo softwarové sledování interakce účinků léků. (11/2017)

Vaše problémy už dnes rychle vyřeší roboti

Softwaroví roboti dokáží již dnes rychle a efektivně zpracovávat požadavky zákazníků. (11/2017)
©2017 VizeX.cz
Provozovatel: Bispiral, s.r.o. | O nás | Pravidla webu VizeX.cz a ochrana soukromí | RSS
Tweet