Domů
Doprava
Průmysl
Zdravotnictví
Veřejná správa
Ekonomika
Věda a technologie

Praha hodně vsadí na železnici

Chystá se propojení železničních tratí v centru Prahy a zásadní posílení kapacity pro regionální i dálkové spoje.

Studie Nové spojení 2 zahrnuje dva tunely. Oba začínají v prostoru Florence a napojují linky ESKO z Negrelliho viaduktu a od Balabenky u budoucí zastávky Karlín. Pokračují do stanice Opera umístěné mezi Hlavním nádražím a Muzeem. Stanice Opera umožní přestup na ostatní vlaky na Hlavním nádraží, na linky metra A, C a pěší dostupnost Václavského náměstí a jeho okolí.  Jeden z tunelů dále pokračuje přes zastávku Karlovo náměstí na Smíchovské nádraží, kde se napojí linky ESKO od Radotína a druhý přes zastávku Nám. Bratří Synků, za kterou se napojí v zastávce Praha-Eden linky ESKO od Hostivaře.

Nové spojení 2 oddělí koleje příměstských vlaků od dálkových vč. vysokorychlostních, a odlehčí tak přetíženému Hlavnímu nádraží a vyřeší kapacitní i prostorové problémy trati Smíchov - Hlavní nádraží. Dopravně-urbanistická a technická studie Nového spojení 2 byla zpracována již v roce 2007, nyní je třeba pořídit změnu územního plánu, která umožní budoucí výstavbu.

„Díky projektu Nové spojení 2 dojde k propojení příměstských vlaků, které dosud končí na Masarykově nádraží, s ostatními vlaky tak, aby nekončily v centru, ale centrem projely. Půjde tak například dojet jedním vlakem z Kladna do Vršovic, nebo z Milovic na Karlovo náměstí. Nová stanice Opera zase zjednoduší cestujícím příměstských vlaků přestup na dálkové vlaky a na metro. Zvýší se také výrazně kapacita příměstských vlaků a usnadní se dojíždění veřejnou dopravou z okolí Prahy," uvedla Petra Kolínská, náměstkyně primátorky hl. m. Prahy.

Jak dokládá Ročenka pražské dopravy, zájem o železniční přepravu v rámci Pražské integrované dopravy roste každým rokem. Na území Prahy bylo v pracovních dnech v roce 2016 denně v PID vypraveno celkem cca 900 vlakových spojů, které v rámci hlavního města za den přepravily cca 120 820 cestujících. Nové spojení 2 odlehčí metru a ostatním druhům MHD, protože trasy příměstských vlaků umožní části cestujících dojet vlakem až do cíle.

„Studie předpokládá trasu Karlín - Smíchov v délce cca 6,1 km (z toho 4,3 km v tunelu s podzemními stanicemi Florenc, Opera, Karlovo náměstí a povrchovou stanicí Praha-Smíchov) a trasu Negrelliho viadukt – Praha-Eden v délce 6,4 km (z toho 5,4 km v tunelu, s podzemními stanicemi Opera a Nám. Bratří Synků a povrchovou stanicí Florenc). Celkem se tedy jedná o 12,5 km nových úseků železničních tratí, z čehož bude 9,7 km vedeno v tunelu, se dvěma povrchovými, třemi podpovrchovými dvoukolejnými stanicemi a s jednou podpovrchovou čtyřkolejnou stanicí Opera, společnou pro obě trasy. Stanice Opera umožní výše uvedené propojení tunelových tras buď do "kříže" (Karlín - Smíchov a Negrelliho viadukt - Eden), anebo do "vlásenek" (Karlín - Eden a Negrelliho viadukt - Smíchov)," řekl Ivan Lejčar, dopravní urbanista a spoluautor podkladové studie.

(8/2017)

Okomentujte tento článek na naší stránce na Facebooku. Nebo tam přidejte i svou vizi Česka 21. století. Nebo nám ji třeba pošlete...


Bude vás pravděpodobně také zajímat:

Průmysl v roce 2030: Zmizí až 40 procent profesí

Až čtyřicet procent současných profesí bude nahrazeno stroji, k úbytku pracovních míst ale snad nedojde. Objeví se totiž profese nové. (9/2017)

Hyundai IONIQ: Hybrid, Plug-in nebo Electric

IONIQ nabízí tři druhy elektrifikovaného provozu: hybridní, elektrický a hybridní s možností vnějšího nabíjení. (9/2017)
©2017 VizeX.cz
Provozovatel: Bispiral, s.r.o. | O nás | Pravidla webu VizeX.cz a ochrana soukromí | RSS
Tweet