Domů
Doprava
Průmysl
Zdravotnictví
Veřejná správa
Ekonomika
Věda a technologie

Rychlejší dopravní spojení mezi ČR a Německem

Lepší dopravní spojení Německa a ČR plánují ministři dopravy ČR a Německa. V dohledu je i autobus na vodík.

Německo podle Ministerstva dopravy ČR potvrdilo, že projekty železničního spojení Praha – Drážďany – Berlín a Norimberk – Schwandorf / Mnichov – Řezno – Schwandorf – Furth im Wald – Plzeň – Praha budou přeřazeny do kategorie naléhavé potřeby. Tento krok umožní rychlejší realizaci stavby. Na nedávném setkání v Karlových Varech o tom ministra dopravy Dana Ťoka informoval jeho německý protějšek Alexander Dobrindt.

„Jsem rád, že jsme dostali příslib přeřazení těchto projektů a vnímáme ho jako potvrzení jejich nezbytnosti pro rozvoj evropské mobility v rámci TEN-T. Chceme zajistit kvalitní dopravní spojení a napojení na západní Evropu“, říká ministr dopravy Dan Ťok.

Příslib přeřazení tratí do kategorie naléhavé potřeby ministři na schůzce stvrdili podpisem Společného prohlášení o dalších plánech na rozvoj železničních spojení mezi Českou republikou a Spolkovou republikou Německo. Dokument poprvé uvádí, že obě tratě budou zařazeny do kategorie naléhavé potřeby v rámci Plánu potřeb spolkových železničních tratí, což má být součást Spolkového plánu rozvoje dopravních cest do roku 2030.

Napojení dálnice D6 od Chebu na německou dálniční síť

Ze schůzky zároveň vyplynulo, že napojení dálnice D6 od Chebu na německou dálniční síť by se v příštích letech mělo výrazně zlepšit. Ještě letos začne výstavba čtyřproudového obchvatu německé obce Schirnding, která leží zhruba dva kilometry od státní hranice.

"Pan ministr Dobrindt zároveň potvrdil, že se počítá s tím, že i spojení ze Schirndingu dál by mělo být v první fázi minimálně ve třech pruzích," řekl ministr dopravy Ťok. Německá silnice B303 pokračuje od Schirndingu k Marktredwitzu, kde se napojuje na dálnici A93.

Oba ministři také společně řešili aktuální trendy v automobilovém průmyslu, mj. vodíkovou technologii a její využití v dopravě. O tom, že je žádoucí se této technologii věnovat již v současném období, dokládá podle nich i přístup některých automobilek, které už zahájily sériovou výrobu vodíkových vozidel. Česko a Německo proto podpoří pilotní projekt dálkové autobusové linky na vodíkový pohon, která by spojovala Prahu s Mnichovem, Norimberkem nebo Drážďany.

(8/2017)

Okomentujte tento článek na naší stránce na Facebooku. Nebo tam přidejte i svou vizi Česka 21. století. Nebo nám ji třeba pošlete...


Bude vás pravděpodobně také zajímat:

Průmysl v roce 2030: Zmizí až 40 procent profesí

Až čtyřicet procent současných profesí bude nahrazeno stroji, k úbytku pracovních míst ale snad nedojde. Objeví se totiž profese nové. (9/2017)

Hyundai IONIQ: Hybrid, Plug-in nebo Electric

IONIQ nabízí tři druhy elektrifikovaného provozu: hybridní, elektrický a hybridní s možností vnějšího nabíjení. (9/2017)
©2017 VizeX.cz
Provozovatel: Bispiral, s.r.o. | O nás | Pravidla webu VizeX.cz a ochrana soukromí | RSS
Tweet