Domů
Doprava
Průmysl
Zdravotnictví
Veřejná správa
Ekonomika
Věda a technologie

Umělá inteligence stále častěji hovoří s lidmi

Chatovací roboty díky umělé inteligenci odbaví klienty bank, ale poradí i běžným zaměstnancům firem.

Představte si, že jste obchodní zástupce. Jste na cestě k zákazníkovi, se kterým se setkáte poprvé a potřebujete o něm informace. Zastavíte. Zapnete svůj tablet a stáhnete si nepřehlednou excelovskou tabulku s tisíci řádky. Začnete hledat, a hledáte a hledáte... Co když se ale informace, o které vám jde, běžně o klientech neshromažďují? Rádi byste se někoho zeptali, ale jste v autě úplně sami. Odpověď vám přitom ležela přímo na klíně.

Tohle je jenom malý zlomek potenciálu moderního nástroje zákaznického servisu zvaného chatbot. Díky kognitivní technologii jsou chatovací roboty, tedy chatboty, čím dál více personalizované a schopné inteligentních interakcí. Díky tomu pomáhají firemním zaměstnancům i zákazníkům najít rychleji odpovědi. S pokračujícím vývojem jsou tyto nástroje stále lépe rozumět lidské řeči a požadavkům, které na ně lidé kladou. A tyto požadavky plnit. Například jako superinteligentní a superrychlá sekretářka nebo prodejce.

Nástroje pro chatboty

Jak takévé chatboty vznikají? Díky specializovaným nástrojům. Řečové a jazykové schopnosti kognitivních počítačových nástrojů, jako jsou například API Watson od IBM, v posledních několika letech významně pokročily. V kombinaci s možnostmi cloudové infrastruktury teď stále více vývojářů učí kognitivní aplikace pochopit úmysly stojící za konkrétním pokynem, jako je tomu v případě otázek, a vytvářejí chatboty schopné pomáhat uživatelům se stále rostoucím rozsahem úkolů.

Personalizovaný přístup rezonuje s rapidním růstem poptávky po individualizaci zákaznické zkušenosti. Již výše zmíněné služby Watson jsou dostupné jako „stavební bloky“ (díky API), včetně schopností využívat cloud pro analýzu jazyka, řeči a vidění. Díky tomu si firmy mohou vytvářet vysoce specifické aplikace přesně podle svých potřeb. Cloudové platformy pomáhají vývojářům pracovat s kognitivními API, přičemž chatboty jsou pouze zlomkem potenciálu kognitivních aplikací. 

A jak to pak vypadá v praxi? Nedávno například společnost Staples využila konverzační API Watson ve svém „Easy System“, kde můžou zákazníci a office manažeři opakovaně objednávat zboží, sledovat své zásilky a komunikovat pomocí tzv. Staples Easy Button nebo aplikace.

S inteligentním asistentem se pravděpodobně stále častěji setkáte při telefonické komunikaci s bankou. Ty totiž chatboty využívají čím dál častěji právě pro správné nasměrování zákazníků v rámci své zákaznické podpory. Hlavním cílem je snížit počet kliknutí na straně uživatelů, vše zrychlit a zjednodušit, a vést při tom smysluplnou konverzaci.

Chytré chatboty by měly v mnoha nasazeních stále častěji nahrazovat lidi. Dosud ještě zdaleka nezvládnou vše, ale lze očekávat, že během několika nejbližších let zvládnou plnit příkazy a vyhledávat informace daleko rychleji než člověk. Potenciál mají nejen v byznysu, ale třeba i ve veřejné správě.

 

(9/2017)

Okomentujte tento článek na naší stránce na Facebooku. Nebo tam přidejte i svou vizi Česka 21. století. Nebo nám ji třeba pošlete...


Bude vás také zajímat:

Digitální zdravotnictví v ČR díky pojišťovně

I v ČR funguje monitorování zdraví přes chytrý telefon nebo softwarové sledování interakce účinků léků. (11/2017)

Vaše problémy už dnes rychle vyřeší roboti

Softwaroví roboti dokáží již dnes rychle a efektivně zpracovávat požadavky zákazníků. (11/2017)
©2017 VizeX.cz
Provozovatel: Bispiral, s.r.o. | O nás | Pravidla webu VizeX.cz a ochrana soukromí | RSS
Tweet